Projekt
jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu
Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działania 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o
utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług
edukacyjnych.
„Poznaję – Obserwuję – Rozumiem –
mój niezwyczajny zwyczajny świat”
UDA-POKL.09.01.02-08-098/09-00
Projekt pt.: Poznaję – Obserwuję – Rozumiem – mój niezwyczajny zwyczajny świat”
realizowany będzie od listopada 2009 r. do kwietnia 2011 r. w ramach
działania: „Wyrównywanie szans
edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz
zmniejszanie różnic w jakości usług
edukacyjnych”.
Projekt będzie realizowany w ramach działania 9.1.2: „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”.
Cel główny
Celem głównym projektu realizowanego od
XI. 2009 do końca IV. 2011 jest tworzenie warunków równych szans edukacyjnych
dla uczniów III LO w Gorzowie Wlkp., napotykających na bariery o charakterze
środowiskowym, geograficznym i ekonomicznym.
Cele szczegółowe:
1.
Objęcie uczniów opieką
psychologiczno-pedagogiczną.
2.
Rozszerzenie oferty szkoły o
zagadnienia związane z poradnictwem i doradztwem edukacyjno- zawodowym.
3.
Przygotowanie młodzieży do
dalszego kształcenia i właściwego wyboru zawodu.
4.
Zaznajomienie uczniów ze specyfiką
pracy w zawodach: (fotografik, operator filmowy, grafik komputerowy,
dziennikarz, organizator turystyki aktywnej) poprzez wprowadzenie zajęć
pozalekcyjnych i pozaszkolnych z udziałem specjalistów.
5.
Zwiększenie ilości dodatkowych
zajęć dydaktyczno- wyrównawczych.
6.
Pielęgnowanie i rozwijanie
zainteresowań uczniów.
7.
Kształtowanie kreatywnych postaw.
8.
Rozwój społeczeństwa
informacyjnego opartego na wiedzy.
9.
Wyjście naprzeciw oczekiwaniom
uczniów i stworzenie im szans pogłębienia zdobytych umiejętności informatycznych
i potwierdzenia ich certyfikatem międzynarodowym.
10.
Umożliwienie uczniom odkrywania
własnych talentów.
11.
Wychowanie ucznia do pracy jak i
do efektywnego spędzania czasu wolnego.
Etapy przebiegu projektu
POMOC PSYCHOLOGICZNA I
ZAWODOZNAWCZA
1.
Warsztaty integracyjne dla uczniów
klas pierwszych.
2.
Warsztaty podniesienia samooceny
prowadzone przez psychologów.
3.
Zajęcia aktywizujące z doradcą
zawodowym.
1.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z
następujących przedmiotów:
-
język polski (dla uczniów klas
1) pobierz HARMONOGRAM pracy grupy 1
-
język polski (dla uczniów klas 2) pobierz HARMONOGRAM pracy grupy 2
-
matematyka pobierz HARMONOGRAM
pracy grupy 1
-
matematyka pobierz HARMONOGRAM
pracy grupy 2
-
język niemiecki pobierz HARMONOGRAM pracy grupy
-
język angielski pobierz HARMONOGRAM pracy grupy
Zajęcia
będą realizowane przez cały czas trwania projektu.
1.
Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne
(działanie 7).
Zajęcia
odbywać się będą w następujących grupach:
1.
Fotograficy (20 osób – dwie grupy) pobierz HARMONOGRAM pracy grupy 1
pobierz
HARMONOGRAM pracy grupy 2
2. Filmowcy (10 osób) pobierz HARMONOGRAM pracy grupy
3.
Dziennikarze (10 osób) pobierz HARMONOGRAM pracy grupy
4.
Graficy komputerowi (10 osób) pobierz HARMONOGRAM pracy grupy
5.
Grupa turystyczna (10 osób) pobierz HARMONOGRAM pracy grupy
6.
Pasjonaci informatyki (35 osób) pobierz HARMONOGRAM pracy grupy
ECDL
pobierz HARMONOGRAM pracy grupy ECDL-A
W czasie zajęć uczniowie poznają
obsługę aparatów cyfrowych, zasady korekcji obrazu, zapoznają się z profesjonalną
pracą fotografa w zakładzie fotograficznym „Foto Koralewski”. Ponadto uczniowie będą doskonalić fotografię
plenerową. Grupa wyjedzie na jednodniową wycieczkę w listopadzie do PN Ujście
Warty (Chyrzyno).
Uczniowie będą także oglądać i analizować wystawy fotograficzne,
doskonalić fotografię studyjną. Wykonają zdjęcia do folderu A -
dokumentacja pracy grup z działania 7 oraz wykonają zdjęcia klasowe uczniów
III LO.
Najlepsze zdjęcia (efekt pracy grup) wyłonione w drodze konkursu zostaną
zaprezentowane na wystawie w BWA (kwiecień 2011).
Uczniowie poznają etapy pracy
nad filmem oraz specyfikę pracy operatora filmowego (współpraca z regionalną
telewizją TELETOP). Będą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez operatora
filmowego.
Dokonają analizy i oceny dzieła
filmowego ( zaplanowane wyjście do kina).
Idąc śladami patrona III LO stworzą film
dokumentalny o tematyce ekologicznej (wyjazd grupy do Krakowa- marzec 2010
oraz do Białowieży- kwiecień 2010).
Uczniowie zdobędą praktyczne
umiejętności związane z pracą dziennikarza
(spotkanie z dziennikarzem, wizyta w redakcji czasopisma).
Uczniowie będą poszukiwać i gromadzić informacje do folderu A i B,
przygotowywać i przeprowadzać wywiady do
filmu tworzonego przez filmowców, redagować informacje dotyczące projektu na
stronie WWW szkoły.
Folder A - dokumentacja pracy grup z działania 7.
Folder B - życie i twórczość patrona szkoły.
Uczniowie nauczą się tworzyć i
obrabiać grafikę na potrzeby DTP. Zajmą się przygotowaniem materiałów
promocyjnych (logo projektu), opracowaniem i przygotowaniem do druku folderów
A, B, C, pomocą w przygotowaniu wernisażu.
Folder A - dokumentacja pracy grup z działania 7.
Folder B - życie i twórczość patrona szkoły.
Folder
C - dokumentacja techniczna
i fotograficzna szlaku.
W
czasie zajęć uczniowie nauczą się projektowania i praktycznego znakowania
szlaków turystycznych. Wytyczą nowy, ekologiczny szlak Ziemi Lubuskiej
(Cisy Bogdanieckie – Lubno - Nowe Dzieduszyce – Sosny - Jezioro Długie -
Jezioro Rak - Mosina). Opracują dokumentację techniczną i fotograficzną szlaku - folder C.
Uczniowie
zgłębiać będą następujące obszary wiedzy: podstawy technik inf., użytkowanie
komputerów, przetwarzanie tekstów, arkusze kalkulacyjne, bazy danych, grafika
menedżerska i prezentacyjna, usługi w sieciach informatycznych.
Uczestnicy przystąpią do egzaminów
certyfikacyjnych ECDL, ECDL-A AM3, ECDL-A AM4.
Budżet projektu:
194 233,98 zł.
Do realizacji zajęć zostanie zakupiony
min. następujący sprzęt: aparaty cyfrowe, elementy wyposażenia studia
fotograficznego, pamięci przenośne, płyty DVD, kamera, mikrofon do kamery,
oprogramowanie do tworzenia filmów, drukarka laserowa, laptop multimedialny.
Uczniowie wyjadą na trzy
wycieczki:
1.
Wycieczka do PN Ujście Warty (jednodniowa).
2.
Wycieczka do Krakowa (trzydniowa).
3.
Wycieczka do Białowieży
(trzydniowa).
Efektem pracy grup będzie stworzenie filmu o tematyce ekologicznej oraz
wydanie trzech folderów:
Folder A - dokumentacja pracy grup z działania 7.
Folder B - życie i twórczość patrona szkoły.
Folder
C - dokumentacja techniczna
i fotograficzna szlaku.
Projekt zakończy się wernisażem i
wystawą prac uczniowskich w BWA.