PROJEKTY UNIJNE

Projekt: Poznaję - Obserwuję - Rozumiem - mój niezwyczajny zwyczajny świat
Pilotażowy program rozwojowy dla uczniów gorzowskich gimnazjów i liceów z wykorzystaniem e-learningu

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

WAŻNE LINKI

Kapitał Ludzki
Europejski Fundusz Społeczny
Biuletyn Informacji Publicznej
Pilotażowe doskonalenie nauczycieli na temat transgranicznych kontaktów z praktyką
Pilotażowe doskonalenie nauczycieli na temat transgranicznych kontaktów z praktyką
Pilotażowe doskonalenie nauczycieli na temat transgranicznych kontaktów z praktyką

WDŻ

Organizacja zajęć Wychowanie do życia w rodzinie
Na podstawie:
1 ust. 1-3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 1999 r. w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka,
o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 395 ze zm.).
Treści dotyczące wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawarte są w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Treści te są realizowane
w ramach zajęć edukacyjnych Wychowanie do życia w rodzinie.
Na realizację zajęć w szkołach publicznych przeznacza się w każdym roku szkolnym, dla uczniów poszczególnych klas, po 14 godzin, w tym po 5 godzin z podziałem na grupy dziewcząt i chłopców. Zajęcia są organizowane w oddziałach albo liczących nie więcej niż 28 uczniów grupach międzyoddziałowych.
Uczeń niepełnoletni nie bierze udziału w zajęciach edukacyjnych Wychowanie do życia w rodzinie, jeżeli jego rodzice zgłoszą dyrektorowi szkoły w formie pisemnej rezygnację z udziału ucznia
w zajęciach. Uczeń pełnoletni nie bierze udziału w zajęciach, jeżeli zgłosi dyrektorowi szkoły w formie pisemnej rezygnację ze swojego udziału w zajęciach. Zajęcia nie podlegają ocenie i nie mają wpływu na promocję ucznia do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły przez ucznia.
W każdym roku szkolnym przed przystąpieniem do realizacji przeprowadza się co najmniej jedno spotkanie informacyjne z rodzicami uczniów niepełnoletnich oraz z uczniami pełnoletnimi. Nauczyciel ma obowiązek przedstawić pełną informację o celach i treściach realizowanego programu nauczania, podręcznikach szkolnych oraz środkach dydaktycznych.



Program nauczania klasa 1(pobierz)


Program nauczania klasa 2(pobierz)


Program nauczania klasa 3(pobierz)

Zebrania z rodzicami 11.09.2024r.

Wyjazd inegracyjny.



INTEGRACJA KLAS PIERWSZYCH – WAŻNE INFORMACJE

W dniu 3 września 2024 r. (wtorek) klasy pierwsze wezmą udział w wyjeździe integracyjnym do Ośrodka Kolonijnego Kadet w miejscowości Długie.

Zapewniony jest przejazd autokarem w obie strony. Wyjazd spod Askany – dokładna godzina wyjazdu zostanie przekazana podczas rozpoczęcia roku szkolnego.

W programie:
• Ścianka wspinaczkowa
• Spływ kajakowy
• Gry i zabawy integracyjne
• Gra terenowa (bieg sportowo-edukacyjny)
• Obiad
• Ognisko

Plan zajęć:
• 9.00 przyjazd, spotkanie organizacyjne, podział na grupy zajęciowe
• 9.30 - 11.30 pierwszy blok zajęciowy
• 11.45 - 13.45 drugi blok zajęciowy, obiad
• 14.00 – 16.00 trzeci blok zajęciowy, obiad
• 16:00 - 17:00 Ognisko - podsumowanie i rozdanie nagród

Czas trwania imprezy 09.00 – 17.00

Co zabrać na obóz.
Ubiór sportowy dostosowany do pogody i warunków leśnych, kurtkę przeciwdeszczową, wygodne (pełne) nieprzemakalne buty, ciepłe ubrania (np. bluza polarowa, dres – w zależności od pogody) , krem z filtrem UV, strój kąpielowy – w zależności od pogody, nakrycie głowy.


UWAGA! Zbiórka przed wyjazdem pod szkołą o godzinie 7.30. Uczniowie po powrocie z wyjazdu, samodzielnie wracają do domu.


Integracja klas pierwszych (pobierz)

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego.



Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego dla SP i LO w poniedziałek 02.09.24 godz. 10.00.








Projekt Ekopracownia Zielone Serce Szkoły

Zespół Szkół Ogólnokształcących nr III w Gorzowie Wielkopolskim w roku szkolnym 2023/24 realizował projekt Ekopracownia Zielone Serce Szkoły finansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony i Gospodarki Wodnej. Dzięki środkom pozyskanym z Funduszu oraz wkładowi własnemu (ponad 83 tyś.) zrealizowanych zostało wiele inicjatyw. Znaczna ich część przeznaczona była na inwestycje takie jak: stworzenie ścieżki dydaktycznej na dziedzińcu szkoły, zakup ławek i stołów, a także kompleksowy remont pracowni biologicznej wraz z zakupem niezbędnego jej wyposażenia. Realizacja projektu oznaczała również podejmowanie wielu działań skierowanych do uczniów szkoły, a także uczniów okolicznych szkół z gmin sąsiadujących, w celu rozwijania świadomości ekologicznej, zwłaszcza w kontekście zielonej energii, w tym odnawialnych źródeł energii. Wiedza w tym temacie przekazywana była również rodzicom uczniów, a także pośrednim odbiorcom treści udostępnianych w internecie oraz w mediach społecznościowych. Dzięki temu wiele osób mogło dowiedzieć się nie tylko jakie odnawialne źródła energii istnieją, ale także jaka jest ich przewaga nad tradycyjnymi źródłami energii. Rozwijana była świadomość odbiorców na temat konsekwencji stosowania wielu rozwiązań energetycznych na środowisko, klimat oraz jakość życia. Wiele osób wykazywało zdziwienie, dowiadując się jakie konsekwencje w przeciągu kilkunastu najbliższych lat mógłby przynieść brak radykalnych zmian w zakresie światowej produkcji energii, będąc jednocześnie zaskoczonym jaki potencjał tkwi w zielonych źródłach energii. Uczniowie chętnie angażowali się w podejmowane działania, które promowały zatrzymanie negatywnych zmian klimatycznych. Licznie brali udział w organizowanych konkursach MÓJ OZE ŚWIAT dla uczniów szkół podstawowych oraz JESTEM OZEKSPERTEM dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Uczniowie liceum brali również udział w wycieczce na farmę fotowoltaiczną i wiatrakową do Górzycy, podczas której mogli na własne oczy zobaczyć jak wygląda produkcja energii. Zwieńczeniem podejmowanych działań był OZE Piknik, podczas którego wręczone zostały nagrody za udział w konkursach i podsumowane zostały całoroczne działania. Uczniowie SP nr 7 oraz okolicznych szkół podstawowych, w tym dniu mogli w miły sposób spędzić czas, rozwijając wiedzę z zakresu ekologii, ale również zaspokajać ciekawość poznawczą z zakresu pokrewnych nauk, korzystając z przygotowanych przez uczniów III Liceum w Gorzowie Wlkp. stanowisk naukowych. Podjęte działania wpisywały się w tradycję szkoły, jeśli chodzi o podejmowanie działań ekologicznych i stanowiły zapowiedź kolejnych działań.

Projekt Ekopracownia Zielone Serce Szkoły(obejrzyj)

Artykuł ekopracowia (pobierz)


RUSZYŁ NABÓR NA SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI




Więcej na: Link







KOMUNIKAT W SPRAWIE MATUR W TERMINIE POPRAWKOWYM



Do egzaminu maturalnego w terminie poprawkowym może przystąpić absolwent, który:

a. nie zdał egzaminu wyłącznie z jednego przedmiotu obowiązkowego w części pisemnej albo w części ustnej,

b. przystąpił do wszystkich egzaminów z przedmiotów obowiązkowych w części pisemnej i w części ustnej oraz żaden z tych egzaminów nie został mu unieważniony,

c. przystąpił do co najmniej jednego egzaminu z przedmiotu dodatkowego na poziomie rozszerzonym w części pisemnej (a w przypadku absolwentów szkół lub oddziałów dwujęzycznych przystępujących do egzaminu maturalnego w Formule 2023 – do egzaminu z języka obcego nowożytnego na poziomie dwujęzycznym) i egzamin ten nie został mu unieważniony*



Aby przystąpić do egzaminu maturalnego w terminie poprawkowym Absolwent, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników egzaminu maturalnego (nie później niż do 16 lipca 2024 r.), składa przewodniczącemu zespołu egzaminacyjnego pisemne oświadczenie o zamiarze przystąpienia do egzaminu maturalnego z danego przedmiotu w terminie poprawkowym (załącznik 7(pobierz)), zgodnie z deklaracją ostateczną.

Formularz oświadczenia dostępny jest również w sekretariacie szkoły.


LISTA PODRĘCZNIKÓW NA ROK SZKOLNY 2024/2025 (aktualizacja 09.07.24r.)



LISTA PODRĘCZNIKÓW NA ROK SZKOLNY 2024/2025.


Pobierz listę podręczników do klasy I po szkole podstawowej


Pobierz listę podręczników do klasy II po szkole podstawowej


Pobierz listę podręczników do klasy III po szkole podstawowej


Pobierz listę podręczników do klasy IV po szkole podstawowej


UWAGA!!!
Koniecznie zapoznaj się z przydziałem do profilu i grup językowych przez zakupem podręczników


####################################################

Zakończenie roku szkolnego.



Zakończenie roku szkolnego 2023/2024 - fotorelacja(obejrzyj)








Zakończenie projektu eTwinning Movie Makers

NASZA PRZYGODA Z FILMEM



Dnia 13 czerwca klasa 3c LO po raz ostatni uczestniczyła w warsztatach filmowych odbywających się w Miejskim Ośrodku Sztuki. A oto co napisała jedna z uczestniczek tych zajęć Karolina Burak:

NASZA PRZYGODA Z FILMEM

Przez ostatnie 2 lata uczęszczaliśmy na zajęcia filmowe w Miejskim Ośrodku Sztuki. Mieliśmy okazję zapoznać się z różnorodną tematyką filmową. Po obejrzanym seansie był czas na omówienie każdego filmu wraz z panią Iwoną Bartnicką, która pełni funkcję kierownika Działu Kultury Filmowej.

Na warsztatach zostały nam przedstawione rozmaite gatunki filmowe takie jak: dramat, thriller, komedia, dokument, film animowany, czy film historyczny.

Adaptacje filmowe, które obejrzeliśmy w MOS pozwoliły nam poszerzyć horyzonty, jak również zdobyć umiejętność różnego spojrzenia na trudne problemy i kontrowersyjne tematy. Mogliśmy być świadkami błędów popełnianych przez bohaterów i na ich podstawie wyciągać odpowiednie wnioski.
Podczas omawiania filmów mieliśmy okazję podzielić się swoimi opiniami, co nierzadko przeradzało się w niezwykle ożywioną dyskusję.

Oprócz możliwości wymiany opinii na różne tematy, mieliśmy także okazję dowiedzieć się niezwykle ciekawych rzeczy na temat produkcji filmów, np. jak ustawienie kamery jest ważne dla akcji w filmie, czy też jak działa na odbiorcę muzyka, którą słychać w tle.

Osobiście uważam, iż warto uczestniczyć w tego typu warsztatach z wielu powodów. Po pierwsze myślę, że dzięki nim można zdobyć wiedzę i umiejętności, które na pewno przydadzą się na maturze z języka polskiego, a po drugie, co ważniejsze pozwalają okryć nowe pasje i zainteresowania.




Wygenerowano w sekund: 0.01
3,463,614 Unikalnych wizyt